3 Mayıs 2013 Cuma

Mükemmellerin Bir Araya Gelmesi ile Mükemmel İş Çıkar mı?

Çok bilinen bir söz vardır; en iyi futbolcular bir araya gelince en iyi futbol takımı olmaz diye.. Bu durum biraz iş süreçleri için de geçerli. Şöyle açıklamaya çalışayım;

Klasik performans analizi gözüyle baktığımızda genellikle şu teamüllerle karşılaşırız;

1-Bizim kültürümüzde herkes işini iyi yapar. (en azından iyi niyetle yapar)
2-İşi yapanlar dikey organize edilmiştir.
3-Dolayısıyla iş yapanların performansını ölçtüğümüzde dikey yapıyı değerlendirmiş oluruz.
4-Performans kriterleri ağırlıklı olarak iş yapış şekli ve sonuçları ile ilgilidir.

Süreç performansı açısından baktığımızda ise teamüller biraz farklılaşıyor;

1-Herkesin işini iyi yapması değil, kendinden önceki iş (girdi) ve kendinden sonraki iş (çıktı) ile uyumlu yapması önemlidir.
2-Süreçler yatay organize edilmiştir.
3-Dolayısıyla sürecin performansını ölçtüğünüzde yatay olarak tüm süreci ele alırsınız
4-Süreçlerin performans kriterlerini ağırlıklı olarak müşteri talepleri oluşturur. (Müşterinin sesi)


İşte bu farklılıklardan dolayı zaman zaman herkes işini iyi! yapsa da, süreç başarısız olur.

Bakış açımızı kendi sınırlarımızda mükemmel iş yapmaktan, süreçte mükemmel uyumla iş yapmaya çevirmek gerek. Tabiki sürecin temel performans kriterinin "müşteri" olduğunu unutmadan...Aksi halde kendi işimizi kendimizce mükemmel yapıp dururken müşteriyi duymuyorsak, boşa kürek çekmiş oluyoruz.

Yalın Kalın....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder